maatregelen corona-virus

Inmiddels zijn we alweer een aantal maanden verder nadat het Corona virus zijn intrede heeft gedaan in Nederland. Het is iedere dag weer ervaren wat de volgende stappen zijn. Een mooie gelegenheid om steeds weer zorgvuldig af te stemmen wat passend is.

De wereld staat toch redelijk op zijn kop. Jij (en je eventuele partner) werken thuis, een groot aantal ZZP-ers zitten zonder opdrachten of de MKB-er zonder klanten en directies staan voor zware besluiten. Hoe doe je dat en hoe houd je de balans zonder overmatig stress?
Wij van LTC Training zijn er voor je als eerste hulp op afstand. LTC Training wil hier zorgvuldig mee omgaan en volgt de richtlijnen van de RIVM en de beroepsverenigingen die voor de aanrakende beroepen van toepassing zijn.

Inmiddels wordt overal de maatregel gehandhaafd dat we bij een ontmoeting een afstand van 1,5 meter houden. Veel wordt aangeraden vanuit huis te doen en het beeldbellen wordt op allerlei creatieve wijzen toegepast.

De kracht van onze werkwijze is vooral het warme contact en de essentiële verbinding. Deze periode daagt ook ons uit om die relatie met iedereen met wie we samenwerken te onderhouden. Ook een mooie kans om te ervaren en onderzoeken waar het voor ons echt om gaat.

Trainingen/procesbegeleiding

Voor het uitvoeren van trainingen sluiten wij aan bij de richtlijnen van de opdrachtgever, zolang die conform de RIVM richtlijnen zijn. Dat betekent dat het werken in groepen en op locatie wordt beperkt. Trainingen kunnen wel fysiek worden gegeven, mits er voldoende afstand is en de hygiënemaatregelen in acht worden genomen. Ieder deelnemer krijgt zijn eigen stoel en trainingsmateriaal. Voor de Boost is er een uitgebreid Corona protocol.

Graag denken wij met u mee hoe we ook via beeldbellen en online van betekenis kunnen zijn. De trainer zal tijdig contact opnemen om te overleggen wat passend is.

Coaching

Afspraken kunnen doorgaan

In overleg met je eigen coach kun je bespreken hoe de afspraak plaats kan vinden. Juist deze tijd daagt ons uit om bewust te ervaren wat deze veranderingen met je doen en hoe je juist nu kunt ontdekken wat je neiging is en wat voor jou wenselijk is. Vanuit het ervaringsgericht werken is het dus ook een unieke periode om te ontdekken wie je bent en wat je graag zou willen. Onze coaches zijn bij uitstek gericht op het meedenken, verhelderen en ondertitelen van deze processen.

Wacht daarom niet af hoe het gaat lopen, maar benut juist deze tijd en ervaring om te kijken wat het je kan brengen.

Onze coaching wordt creatief aangeboden. Bepaal in overleg met je coach wat je past. Mogelijkheden zijn:

• Een buitensessie, bijvoorbeeld wandelend waarbij ook bepaalde (ge)voelsoefeningen kunnen ontstaan, en we ook in gesprek zullen gaan. De natuur/omgeving kan uitnodigen tot nieuwe inzichten en allerlei thema’s aan bod laten komen.
  • Een buitensessie per telefoon: Het is ook een mogelijkheid om te besluiten allebei in de eigen omgeving een wandeling te maken en met behulp van oortjes vrij uit met elkaar te kunnen praten. Door beiden op afstand toch in de natuur te zijn ontstaat er energetisch een passende verbinding.
  • Coachsessie via beeldbellen: de coaches van LTC Training werken ieder vanuit de eigen werkplek met eigen mogelijkheden. Voor beeldbellen is het goed af te stemmen welke vormen worden gehanteerd, denkend aan Zoom, Skype, FaceTime.
  • Face tot face in de praktijk, zonder de directe aanraking, maar wel met elkaar in gesprek, met coachende inzichten, ervaringsoefeningen en andere (ge)voelsoefeningen die niet om direct contact vragen en op 1,5 meter of meer afstand gedaan kunnen worden.

Om zorgvuldig met elkaar om te gaan blijft staan

• Blijf thuis bij klachten van neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts.
  • Behoor je tot een kwetsbare groep? (Ouderen en personen met verminderde weerstand) Neem dan contact op voor overleg over de afspraak.
  • Wij geven elkaar nu geen hand.
  • Let goed op persoonlijke hygiëne en was regelmatig je handen.

Wat de coach doet

• Goed in de gaten houden dat er geen mensen met klachten de praktijk binnen komen.
  • Bij het minste vermoede van besmetting van de coach zal die thuisblijven, je informeren en afspraken afzeggen.
  • Letten op onze eigen persoonlijke hygiëne en zoals altijd wassen we onze handen voor en na iedere behandeling.
  • Zorgen dat de praktijk goed schoon is en dat oppervlakte die vaak aangeraakt worden steeds worden schoongemaakt.

Heb je nog vragen?

Bel ons gerust ( 088-4229422) en anders kun je het bespreken met jouw eigen coach aan het begin van de afspraak.

Kantoor- en postadres

Assendorperdijk 1